wijsheid

‎'Ik heb gehoord dat er eens een soefimysticus was die altijd zo vrolijk was, die gevraagd werd... Mensen kenden hem al zeventig jaar, maar niemand had hem ooit bedroefd gezien. Op een dag vroeg men hem: "Wat voor geheim zit erachter dat u altijd zo gelukkig bent?" Hij zei: "Er is geen geheim; iedere morgen als ik wakker word mediteer ik vijf minuten en stel mezelf de vraag: Luister, je hebt nu twee mogelijkheden: je kunt ongelukkig zijn, of je kunt gelukkig zijn. Kies nu. En dan kies ik altijd om gelukkig te zijn."'
-Osho-

iemand poste dit op fb, ik heb het een paar keer gelezen.

english
"I've heard that there was a Sufi mystic who was always so cheerful, which was asked ... People knew him for seventy years, but no one had ever seen him sad. One day they asked him: "What secret do you have that you  always so happy?" He said: "There is no secret, every morning when I wake up I meditate five minutes and ask myself the question: Look, you have two options: you can be unhappy, or you can be happy. Choose now. And then choose I used to be happy. "' 
-osho-
Somebody post this on fb, I read it a couple times.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten