Last year in Gent

Gisteren ben ik nog eens naar mijn kot geweest in Gent. We zitten er met 3 in totaal. Dit jaar kwam er één iemand nieuw bij. Jevgenij, hij is een Erasmus student die uit Litouwen komt en verblijft één semester in Gent. De eerste keer dat ik hem zag was ik aangenaam verrast hij sprak enorm goed engels en is vriendelijk, hij kan zelfs wat Nederlands spreken!

Maar bon, ik ging naar Gent om nog wat inkopen te doen zodat ik maandag niet met overvolle zakken van de winkel kom. Eenmaal alles uitgepakt kwam ik tot de ontdekken dat al mijn kruiden potjes weg zijn, big drama! Hoe moet ik mijn vlees dan kruiden of mijn sauzen? Zeker 5 kruidenpotjes verdwenen: currykruiden, kippenkruiden, viskruiden, oregano, basilicum.

Ofwel was het Tim die alles opgebruikt heeft, maar van hem verwacht ik dat niet want hij kookt bijna nooit. Pedro van vorig jaar kon dit ook nog wel gedaan hebben, hij kookte elke dag. Ofwel de nieuwe Jevgenij. Ik moest en zou weten wie dit gedaan heeft. Ik naar Tim en Pedro een sms gestuurd en naar Jevgenij heb ik alles op papier geschreven en onder zijn deur gelegt, zijn gsm nummer had ik nog niet.

S'avonds toen ik naar huis ging kreeg ik van Tim als eerste een antwoord. Zijn ouders waren naar gent geweest en hadden wat spullen meegenomen waaronder mijn kruiden zitten. Mysterie opgelost! Nu nog hopen dat ik ze maandag terug zal krijgen anders zal mijn eten wat slapjes proeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten