geen vakantie

Iedereen heeft vakantie en praat er over. Maar ze vergeten dat niet iedereen vakantie heeft! Ik heb namelijk geen vakantie. Alleen donderdag en vrijdag heb ik geen stage. Feitelijk heb ik geluk dat ze op mijn stage de 'brug' maken ander kon ik vrijdag ook gaan werken.

Kijk ik in onze vriendengroepfacebook- namelijk power rangers genoemd, wordt er de vraag gesteld of we volgende week naar de cinema gaan. Ja tof hoor, ze vergeten steeds dat ik en nog een andere vriendin weinig vakantie hebben door het jaar. En elk jaar opnieuw vertel je, remember we hebben geen vakantie.  Ik begin me daar echt aan te ergeren. Ja ik ben jaloers en eigenlijk mag ik niet klagen. Wanneer zij beginnen met het nieuwe schooljaar, kan ik nog genieten van 1 week vakantie. Maar het stomme eraan is dat je niets kan doen. Ahnee iedereen heeft school. Het is een week van luieren en niets doen. Na mijn examens in januari en begin februari heb ik 1 week vakantie. En hier ook weer hetzelfde, iedereen van mijn vrienden heeft school.

Het enige voordeel ervan is, dat er die week weinig mensen op de trein,tram en bus zitten. Of in ieder geval minder. Dan hoef je niet meer te spurten,drummen voor een zitplaats. Zouden de hogescholen en universiteiten dit daarvoor gedaan hebben ? waarschijnlijk niet. Ik ben wel eens benieuwd waarom de vakantie dagen nooit samenvallen in het jaar. Heeft iemand een idee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten