snijden snijden - plooien plooien

Als we grote plannen afdrukken moeten we die eerst bijsnijden en daarna plooien. Beiden zijn een obstakel  Het snijden leek in het begin niet moeilijk maar vandaag was dat wel het geval. Het snijmachine heeft een bepaalde lengte, en deze keer waren mijn plannen langer als het snijmachine. Niet gemakkelijk!
Je kan dus maar een bepaalde lengte goed versnijden en dan moet je je plan opschuiven. Maar het snij gedeelte zit in je weg dus je verschuift het naar de andere kant en tegelijkertijd moet je je plan ook in het oog houden zodat het niet kan vallen. Fjoew als dat al gelukt is kan je verder snijden. Lap terug een obstakel je kan je plan niet verder opschuiven want het raakt de muur, laatste stukje van het plan op good luck versnijden. Ai bijna een scheur, je kijkt en het ziet er nog wel cava uit. Op naar de 2de zijde!

Eenmaal als alle zijden versneden zijn kan je beginnen aan het plooien van de plannen, zodat ze een A4 groot zijn. Je begint eraan en je denkt ik ben recht aan het plooien. Ohnee ik ben al scheef bezig. Mmm even corrigeren. Ooh nee nu zie je de andere lijn van de foute plooi. Goh de volgende plooi zal wel beter lukken dus dat kan geen kwaad. 2de plooi lukt al iets beter maar nog niet helemaal. Na 2 tot 4 plooien heb je de verticale plooien gedaan. Nu de horizontale plooien nog. Dit gaat al iets gemakkelijker als je de verticale plooien goed hebt beëindigt. Zoniet zal het nog steeds niet goed lukken. Uiteindelijk heb je 1 plan opgeplooid. nu nog 3 te gaan.

Hier steek je enorm veel tijd in. Voor deze 4 plannen ben ik 30-45 min bezig geweest. Deze waren te groot en daarom ook onhandig te versnijden en plooien. Vorige week kreeg ik de opdracht om 24 plannen af te drukken.. Ik had wel geluk dat een collega me wou helpen. 24PLANNEN, dat is niet te doen, oke deze waren wel iets kleiner maar dan nog.
Na het een paar keer gedaan te hebben gaat het al iets beter, maar nog steeds niet schitterend en snel. Als mijn stage gedaan is word ik er nog een prof in om plannen te versnijden en te plooien! Geloof me maar.

De drukker waar ik altijd heen ga heeft een plooi machine, super handig! In een paar minuten tijd heb je verschillende plannen geplooid. Hopelijk zullen ze dat ooit eens aanschaffen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten