toekomstige ik.

3 jaar geleden schreef ik een brief aan me eigen. Gisteren (21 oktober) kreeg ik deze aan. Ik begon de mail te lezen, best wel creepy. Ik schreef zoal over wie naast me in de klas zat en of ik nog fan ben van mijn favoriete band. Maar vooral stelde ik veel vragen aan men toekomstige ik. Wat ik studeerde, of ik nog piano en gitaar speel, of ik al beter kan tekenen.

Soms dacht ik er wel aan van wanneer krijg ik deze mail aan? Ik weet nog dat ik deze verstuurd had maar wat erin stond dat wist ik natuurlijk niet meer. Vroeger gebruikte ik enorm veel emoticons en dat zag ik in de brief, ik ben blij dat het al hard geminderd is. Wat ik ook nog grappig vind is dat ik mezelf aanmoedig in de brief, dat doet me wel deugd moet ik eerlijk zeggen. Er is wel één gedeelte wat minder positief is, het doet me eraan denken hoe oud ik al ben geworden. Vroeger vond ik het al eng en ik vind het nu nog steeds eng. Tussen 20 en 30 jaar beleef je enorm veel. Dat denk ik dan toch, want je studeert af, je hebt een vaste partner, zoekt een huis,...  En al die puntjes moet ik nog 'uitvoeren'.

Binnenkort ga ik een nieuwe brief naar mezelf sturen. Maar dan gaat het wel langer als 3 jaar duren, misschien 5 jaar ?  10 jaar? De meerderheid van de brief gaat uit vragen bestaan. Ik ben benieuwd wat er binnen 5 jaar met me is gebeurd...

Wil je zelf een brief sturen aan je toekomstige jij sturen?  -> Future me

Geen opmerkingen:

Een reactie posten