met de trein naar...

Maandag zat ik in totaal 3.30 uur op de trein. 1.45 uur heen en 1.45 weer. Wat doe je zoal op de trein? 
# Mensen aangapen
# gesprekken afluisteren, oke dit is niet echt vriendelijk maar het puntje hierboven ook niet en erbij wie doet dat nu niet?
# boek,krant lezen
# slapen
# muziek beluisteren
# mensen observeren hoe ze eten, zitten,..

60 procent van de tijd zit ik te lezen, 30 procent te slapen en de andere 10 procent zit ik mensen aan te gapen. Zo ziet mijn trein rit eruit. Niet echt nuttig hé.

Wat je nog kan doen is, luisteren naar de conducteur als hij iets afroept. Soms vermelden ze grappige dingen, zoals: Kijk eens aan dames en heren ( even een rustpauze). We komen aan in Gent-Dampoort. Niet alledaags vind ik. Ik heb ook eens meegemaakt dat hij de namen van de steden grappig uitsprak. Ik ga het proberen te verduidelijken.  Sint-Niklaas werd Sint-NHhhiklaas. Antwerpen Zuid ---> Antwerpen zuuuuuiiiid  ( de ui werd enorm lang uitgesproken). Antwerpen Berchem ---> Antwerpen Berchemmmmmmm. Heel de wagon moest echt hun lach inhouden.

Op een ander moment had ik echt schrik gekregen. Ik zat in een 4-zit, waar 3 personen zaten( inclusief mij) . De persoon ( man 1)  naast wie ik zat deed heel de tijd geheimzinnig. Nadat de de andere persoon ( man2 ) vertrok ging persoon 1 op zijn plaats zitten maar hij was vergeten iets te nemen dat achter zijn rug zat. In een seconde had hij het voorwerp genomen. Jammer genoeg had ik niet kunne zien wat het was, ik het het te laat gezien doordat ik een boek aan het lezen was. Echt creepy want hij verschool het weer achter zijn rug.

Elk weekend neem ik de trein voor naar mijn kot te gaan. In die trein ritten maak ik veel mee, wat moet het zijn als je elke dag pendelt? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten